Tuesday 20 September 2011

DIALOG CIKGU-MURID #1

Salam dan hai!....hari ini rajin pula nak  update blog kan...dah takde idea ke lama menyepi?..yup, takde idea hahah!... okaylah mulai hari ini saya nak cuba post entries pasal dialog-dialog saya dengan murid yang saya rasa kelakar atau agak kelakar atau agak silly...kalau tak kelakar jangan gelak dan katakan "pe diaaa?" atau "tah pape je" okay =D

Hari ini saya relief (ganti) kelas lagi. Bawa budak 5 Adab masuk library, suruh mereka baca buku. Murid yang tak boleh baca saya ajar la sikit-sikit. 5 Adab ni adalah kelas ke enam dari enam kelas, jadi boleh bayangkanlah macam mana kan.... Sewaktu dah hampir habis masa ada seorang budak lelaki berbadan besar bermuka 'blur' datang menghampiri saya:

Bob (bukan nama sebenar...standard la nama untuk orang berbadan besar kan hehe) pun meng 'interview' saya. Saya pula sedaya upaya cuba melayan pertanyaan dia.


Bob: Cikgu, cikgu pernah pergi kota? (kota tinggi, johor).

Cikgu: (angguk-angguk) pernah, kenapa?

Bob: Dekat situ ada ular, ular sawa....besaaar...

Cikgu: Yeke...bila kamu jumpa ular tu?

Bob: Saya jumpa ular tu tepi jalan....ular sawa besaaar....

Cikgu: Yela....bila masa kamu pergi kota tinggi?....Bila kamu jumpa ular tu?

Bob: Ular tu makan orang cikgu!....

Cikgu: Hmmmmpphhh...yela... (tak jawab-jawab pun soalan aku...faham ke tak aku tanya ni)

Ali: Kenapa....kenapa?....kenapa cikgu?? (datang menyibuk)

Bob: Tak de pape lah...kan cikgu?...aku jumpa ulat bulu (ceh...nak ajak aku berkomplot dengan dia pulak)

Ali: betul ke cikgu?

Cikgu: a'ah.... ulat bulu tu makan orang (dah tak kuasa nak melayan)

Ali: Hah?!!.....(melopong sambil mata terbeliak)




Sekian..... hahah!










►Terima Kasih Daun Keladi, Nanti-nanti Datang Lagi◄

0 jeritan murid-murid:

Post a Comment

feel free to comment =)